top of page

הפחת קפץ? מה עושים?

קרה לכם שישבתם בבית ופתאום בלי שום התראה מראש, כל החשמל בבית נכבה? בדרך כלל זה קורה כי ממסר הפחת קפץ. לפעמים שמנסים להרים חזרה את הפחת הוא לא עולה, מה אפשר לעשות ומדוע זה קורה? כל המידע שאתם צריכים בכתבה הבאה.

הפחת קפץ

התפקיד של ממסר הפחת

תפקידו העיקרי של ממסר הפחת הוא להגן עליכם מהתחשמלות. חשוב מאוד שממסר הפחת יהיה מותקן בכל לוח חשמל. ישנן מספר תקלות שגורמות לפחת לקפוץ ולנתק את כל החשמל בבית.

הסיבות שהפחת קופץ

  • קצר באחד ממכשירי החשמל שהפעלתם בבית. בדרך כלל קצר יגרם ממכשירים חשמליים כמו: מזגן, דוד שמש, תנור ועוד. למה דווקא המכשירים האלה? מכיוון שיש להם גוף שעשוי ממתכת או גוף חימום/ קירור. כאשר יש קצר באחד ממכשירים אלה, הפחת יקפוץ בלוח החשמל.

  • זליגת חשמל במערכת החשמלית - אם יש זליגת חשמל ממכשיר החשמל להארקה, ממסר הפחת יכנס לפעולה ויקפוץ.

  • פחת תקול - במקרה כזה צריך להחליף את הפחת, התקשרו לחשמלאי מוסמך שיבצע עבורכם את העבודה.

  • שנאי ישן בגוף תאורה: בדרך כלל בגופי תאורה ישנים, יהיה שנאי העשוי ממתכת. כאשר השנאים מתיישנים יכולה להיווצר זליגת חשמל, מכיוון שהשנאי מחובר ישירות להארקה, זה יגרום לקצר מיידי וממסר הפחת יקפוץ.

מה עושים אם ממסר הפחת קופץ?

בשלב הראשון תוכלו לנתק את כל מכשירי החשמל, לכבות את התאורה, לוודא שהדוד כבוי ולנסות להרים את הפחת בחזרה. במידה והפחת עלה תוכלו לנסות להחזיר את מכשירי החשמל אחד, אחרי השני. כך תוכלו לדעת איזה מכשיר הוא המקור להקפצת הפחת. אם ניסיתם להרים את מתג הפחת ללא הצלחה, כנראה שעדיין יש קצר. במקרה כזה הזמינו חשמלאי מוסמך שיפתור את הבעיה במהירות ובמקצועיות.

 

צריכים עזרה עם תיקון ממסר פחת באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page