top of page

המדריך המלא להתקנת מאוורר תקרה באופן עצמאי

קניתם מאוורר תקרה המתאים לצרכים שלכם, ולעיצוב הבית שלכם ואתם רק מחכים להתקין אותו? רוב האנשים יקראו לחשמלאי מוסמך שיעשה את ההתקנה בשבילם בצורה יעילה, מקצועית ובטיחותית.

אך תמיד יהיו אנשים שירצו לבצע את ההתקנה בכוחות עצמם. בשביל זה הכנתי לכם את המדריך המלא להתקנה עצמית של מאוורר תקרה. נתחיל מטיפים שחשוב לשים לב אליהם לפני שמתחילים בהתקנת המאוורר.

התקנת מאוורר תקרה

טיפים חשובים לפני התקנת מאוורר תקרה

ראשית, חשוב לבחור מאוורר שהכי מתאים לכם, שיענה על הצרכים שלכם במידה הטובה ביותר.

שימו לב שהמאוורר צריך להיות תואם לגודל של החלל אותו הוא עתיד לצנן. ככל שהחלל גדול יותר כך צריך מאוורר גדול יותר. כמובן שבשלב הזה שימו לב שעיצוב המאוורר תואם לחלל ולציפיות שלכם מבחינה עיצובית.


התקנת מאוורר תקרה לוקחת זמן, פנו לעצמכם מספיק זמן

שימו לב שאתם מתקינים את המאוורר בשעות האור מכיוון שתצטרכו לנתק את החשמל בחדר בזמן ההתקנה. פרויקט כזה יכול לקחת בין שעתיים לשלוש למישהו שהוא חובבן והוא לא איש מקצוע.


רצוי להתקין את המאוורר עם אדם נוסף

בהתקנה עצמאית של מאוורר תקרה עדיף לעבוד עם אדם נוסף. תצטרכו עזרה בהחזקת המאוורר הישן בזמן שאתם מנתקים את החוטים, תצטרכו עזרה כשאתם עובדים על הסולם ועוד. בשניים הכל יהיה לכם הרבה יותר פשוט.


אילו כלים נצטרך לפני התקנת מאוורר תקרה?

הכלים שתצטרכו להתקנה הם: סולם, מקדחה, פטיש, ברגים, סט מברגים.


הוראות להתקנת מאורר תקרה באופן עצמאי

  1. יש לקרוא את ההוראות היטב לפני תחילת התקנת מאוורר התקרה - כל מאוורר מגיע עם חוברת הוראות ייעודית. לפני שאתם מתחילים בהתקנה יש להקפיד לקרוא היטב את ההוראות. זה יחסוך לכם הרבה זמן של טעויות ותקלות.

  2. פרסו את כל החלקים לפני תחילת התקנת המאוורר, וודאו כי יש לכם את כל הכלים הדרושים להתקנה - פרסו את כל חלקי המאוורר בצורה מסודרת וודאו שכל החלקים נמצאים ושאתם מבינים לאן כל חלק שייך. זה ימנע לכם הרבה בלאגן בהמשך.

  3. חשוב מאוד - לפני התקנת מאוורר התקרה, כבו את החשמל! - כאשר מתקינים מכשיר חשמלי חייבים להוריד את החשמל לפני שמתחילים לעבוד. הפעולה הזאת מעבר לכך שהיא חשובה, היא מצילת חיים.

  4. מאתרים את חלק הבסיס של המאוורר, המתחבר לתקרה - חלק בסיס המאוורר חשוב מאוד מכיוון שהמנוע של המאוורר מחובר אליו. איך מזהים אותו? החלק בדרך כלל עגול עם ארבעה חורים או מלבני עם שני חורים בצדדים.

  5. מתקינים את בסיס המאוורר לתקרה - קחו את בסיס מאוורר התקרה ושימו אותו קרוב לחיבורים של החשמל. לאחר שעשיתם את זה סמנו חורים לקידוח במרחק מחיבורי החשמל, על מנת שלא תקדחו בתוך הצנרת של החשמל. זה מסוכן מאוד ועלול לגרום לנזק.

  6. מחברים את חלקי המאוורר - לאחר שהבסיס הותקן וחוזק לתקרה, מחברים את המאוורר עצמו . מנוע המאוורר צריך להתחבר למעין מוט שבקצהו יש כדור שחור שצריך להיות מונח על בסיס המאוורר. יש סוגים שונים של מאווררים ללא מוט ובמאווררים אלה יש חלק שמתלבש ישירות לבסיס שמתחבר לתקרה.

  7. מחברים את המאוורר לחשמל - חשוב מאוד להקפיד להוריד את כל החשמל בבית לפני שמתחילים לעבוד (בשלב זה של ההתקנה, מומלץ לקרוא לחשמלאי מוסמך שיבצע עבורכם את העבודה באופן מקצועי, מהיר, אמין והכי חשוב בטיחותי) זיכרו - עבודות בחשמל זאת סכנת חיים ורק לאדם מוסמך מותר לבצען!

  8. מתקינים את הכנפיים למאוורר - לאחר שחיברנו את המאוורר לחשמל, נסגור אותו ונחבר את הכנפיים לגוף המאוורר. שימו לב שהכנפיים בכיוון המתאים, ובזווית הנכונה. בדרך כלל יש מדבקה שמראה את הצד המתאים להתקנה.

  9. התקנת התאורה של המאוורר - הרבה מאווררים כיום מגיעים עם גופי תאורה. בחלק מהמאווררים התאורה מגיעה מחוברת, אך יש מאווררים שהתאורה מגיעה בנפרד ואנחנו צריכים לחבר אותה באופן עצמאי. בדרך כלל בבסיס התאורה יהיה חיבור של שקע ותקע ורק צריך לחברם יחד.


שימו לב! התקנת מאוורר תקרה היא עבודת חשמל מסוכנת שחשוב שתיעשה על ידי חשמלאי מוסמך, על מנת לחסוך כסף, למנוע נזקים ולמנוע חס וחלילה נזק לגוף. במידה ולא הצלחתם להתקין לבד את מאוורר התקרה, או שהחלטתם להיעזר בחשמלאי מוסמך - אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר, אשמח לסייע ולעזור לכם.

 

צריכים עזרה עם התקנת מאוורר תקרה באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page