top of page

כל מה שחשוב לדעת על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף

רכשתם או שאתם מתכננים לרכוש רכב חשמלי? קודם כל תתחדשו! אתם בוודאי יודעים שעדיף להכין מבעוד מועד עמדת טעינה חשמלית לרכב. אם אתם גרים בבניין משותף ואתם מעוניינים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי, הכתבה תענה לכם על כל השאלות.

עמדת טעינהלרכב חשמלי

מהי עמדת טעינה לרכב חשמלי?

הרכבים החשמליים החדשים, כשמם הם, פועלים על חשמל ולא על דלק. אם אתם עומדים לרכוש רכב חשמלי, תצטרכו לבצע התקנת נקודת טעינה חשמלית לרכב, למעשה החשמל יהיה מקור האנרגיה של הרכב. אין ספק שהמעבר לרכבים חשמליים הוא ידידותי יותר לכדור הארץ ואיכות הסביבה וכנראה בהוצאות השוטפות של הרכב, גם משתלם יותר.

קיימת קטגוריית ביניים בין רכבים חשמליים לאלו שפועלים על דלק, הרכבים ההיברידיים שפועלים על צריכת חשמל ודלק משולבת.


האם צריך לבצע בדיקה מקדימה לפני התקנת עמדת טעינה חשמלית?

לא ניתן לבצע חיבור קו חשמל חדש בכל לוח חשמל, לכן יש לבצע בדיקת עומסים המתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך.


התקנת עמדת טעינה חשמלית מלוח החשמל של הבניין המשותף

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי משתנה מבניין לבניין. האופציה הראשונה האפשרית עבורכם היא משיכת קו חשמל מלוח המשותף של הבניין. הקו יגיע מהחניה ללוח החשמל המשותף.

שימו לב שתצטרכו להתקין מונה חשמל נוסף בשביל לשלם את תשלום החשמל לועד הבית.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מהלוח הביתי בבניין משותף

בחלק מהמקרים תיהיה לכם אופציה למשוך קו חשמל מלוח החשמל הפרטי, גם אם אתם גרים בבניין משותף. חשמלאי מוסמך יבדוק שניתן להעביר את קו החשמל בין קומות הבניין עד לחניה שבה תיהיה נקודת הטעינה לרכב.


לוח חשמל חדש לנקודת טעינה לרכב חשמלי

אם לא ניתן למשוך קו מלוח החשמל המשותף או הביתי, תיהיה לכם אפשרות להזמין לוח חשמל חדש המיועד לטעינת רכבים. חשוב לדעת שהזמנת לוח חשמל חדש תיקר את ההליך. הזמנת לוח חשמל חדש כרוכה בקו חשמל חדש וחיבור מונה מחברת החשמל.


לסיכום, אם אתם עומדים לרכוש רכב חשמלי, חשוב שתתקינו לפני הרכישה עמדת טעינה ייעודית לרכב חשמלי.

אין ספק שהמעבר לרכבים חשמליים הוא ההווה והעתיד של עולם הרכב, האחזקה השוטפת של הרכב משתלמת לטווח הרחוק, השימוש ידידותי יותר לאיכות הסביבה והרכבים עצמם מאוד חדשניים.


צריכים ייעוץ להתקנת נקודת חשמל לרכב חשמלי בבניין משותף ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!


Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page