top of page

איך לבחור תאורה לבית? - המדריך המלא

עברתם לדירה חדשה? או החלטתם לשפץ את הבית? תתחדשו, זכרו כי לתאורה יש תפקיד חשוב ומשמעותי באווירה של הבית, לכן חשוב לבחור את סוג התאורה המתאימה ביותר לאווירה שאתם רוצים לייצר בבית. איך בוחרים תאורה לבית? כל התשובות במדריך הבא.

איך לבחור תאורה לבית?

בחירה נכונה של גופי תאורה תוכל להשפיע עיצובית על כל חלל ולחסוך לכם כסף בחשבון החשמל. לפני שניגשים לבחור תאורה לבית כדאי להתחשב בפרמטרים הבאים: סוגי גופי תאורה, סוגי נורות, התאמת התאורה וצבעה למיקומה בבית, העדפה על פי טעם אישי וכמובן מחיר.


הסוגים השונים של גופי תאורה

בחירת גוף תאורה לבית הוא חלק חשוב בבחירת תאורה נכונה. ישנם סוגים שונים של גופי תאורה שכל אחד נותן אלמנט עיצובי אחר ומשפיע עיצובית על חלל החדר.

גופי התאורה הפופולרים ביותר בבתים פרטיים: גופי תאורה תלויים מהתקרה, גופי תאורה עומדים, גופי תאורה שקועים וגופי תאורה צמודי קיר/ תקרה.


גופי תאורה תלויים מהתקרה - גופי תאורה תלויים מהתקרה, מגיעים כיום בשלל עיצובים וצורות חדשניות. ניתן להתאים אותם לכל סגנון, צורך או רצון. כל מה שנותר לכם, הוא לבחור את גוף התאורה שהכי יתאים עיצובית לחלל שבו הוא יהיה. גופי תאורה תלויים מהתקרה יהיו נהדרים לחדרי שינה, סלון ופינת האוכל.


גופי תאורה עומדים - גופי תאורה עומדים הפכו לפופולרים מאוד בשנים האחרונות, אין ספק שהם יהיו תוספת נפלאה לתאורה הקיימת בחלל החדר. כיום יש המון סוגים, סגנונות ועיצובים שונים של גופי תאורה עומדים.


גופי תאורה שקועים - גופי תאורה בקיר, או בתקרה ייתנו עוצמת תאורה גבוהה יחסית ויהיו חלק אינטגרלי מהקיר או התקרה.


גופי תאורה צמודי תקרה/ קיר - גופי תאורה צמודים לקיר או לתקרה, ייתנו תאורה צדדית לחלל ויהפכו אותו לנעים ומואר. מומלץ להתקין גופי תאורה צמודי קיר בחללים קטנים או כתוספת לתאורה ראשית המגיעה מלמעלה. את גופי התאורה צמודי תקרה, מומלץ להתקין בחללים קטנים, מכיוון שגוף התאורה עצמו יהיה קטן יחסית בדרך כלל.


סוגי נורות

חשוב להתאים לכל גוף תאורה את סוג הנורה המתאימה לו ולחלל. הכירו את סוגי הנורות השונים:


נורת להט - בתוך נורת להט ישנו חוט להט מוליך חשמל. כאשר עובר בחוט זרם חשמלי, הוא מתחמם לטמפרטורה של יותר מ-1000 מעלות סלציוס, התוצאה - פליטת אור בהיר. יש שני סוגים של נורות להט: נורת להט ליבון ונורת להט לוגן. נורת הלוגן היא שיפור של נורת הליבון ומחזיקה מעמד כפול מנורת הליבון.


נורת פריקה - עובדת בטכנולוגיה של פריקה, כלומר פורקת מטען חשמלי. בנורת פריקה יהיה ווסת שתפקידו הוא הגבלת הזרם החשמלי העובר דרך הנורה. דוגמא לנורות פריקה מוכרות: פלורסנט וניאון - תאורות בעלות אור חזק.


נורת פלורסנט: נורת פלורסנט בדרך כלל ארוכה ודקה ומאירה באור לבן חזק, היא מחזיקה מעמד זמן רב. את נורת הפלורסנט ניתן למצוא במשרדים או במבנים ציבוריים, אך יש אנשים שאוהבים להשתמש בה בביתם במקומות כמו, תאורה למטבח, מחסן או שירותים.


נורת מוליך למחצה - הנורה הכי מוכרת בקטגוריה הזאת, היא נורת הלד שנחשבת לחדשנית ומשכוללת, מכיוון שמצד אחד היא חסכונית ומצד שני היא מפיצה אור חזק. תוכלו להשתמש בנורת לד בגופי תאורה מעוצבים וייעודים לחללים שונים בבית. ישנם סוגים שונים של נורת לד: נורד לד, סרט לד, פנל לד ועוד.


פרמטרים לבחירת נורה

כשאתם מגיעים לבחור את סוג הנורה, שימו לב לפרמטרים הבאים:


* כמות צריכת האנרגיה של הנורה - נורה חסכונית, משתלמת וחוסכת בחשמל.

* צבע הנורה - האם האור חם או קר (בחדרי שינה ובסלון מומלץ להשתמש בתאורה חמה, הנותנת הרגשת ביתיות וחום).

בסופו של דבר כאן הטעם האישי שלכם נכנס, ביחרו גוון צבע שמתאים לחלל.

* בהירות הנורה - כמות האור שהנורה מפיצה, (נמדד ביחידות הנקראות לומן).

* אורך החיים של הנורה - עדיף לבחור נורה עם אורך חיים ארוך.

* מחיר - עלות הנורה, עלויות של נורות משתנות בהתאם לסוגם. אל תשכחו להתחשב בפרמטרים שציינתי למעלה. אולי נורה אחת תהיה יקרה מאחרת, אך אם היא חסכונית ומחזיקה מעמד זמן רב, בסופו של דבר היא תהיה יותר משתלמת.


בסופו של דבר חשוב לזכור, שהחלפת תאורה בבית היא עבודה בחשמל, רק מי שמוסמך לכך ראשי לבצע אותה, לכן אם אתם רוצים לדעת עוד? לחצו על כאן לסקירה מלאה על החלפת גוף תאורה בבית על ידי חשמלאי מוסמך.


תפקיד התאורה בבית הוא משמעותי, הן מבחינה עיצובית והן מבחינת הנוחות והרגשת הביתיות שכל חלל יכול לייצר. כשאתם ניגשים לבחור תאורה לבית חישבו טוב מה הצורך או הרצון שתרצו להשיג מכל חלל בבית.


צריכים ייעוץ להתקנת גוף תאורה לבית ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!


Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page