top of page

תיקון דוד שמש שלא מחמם - כל המידע

הדלקתם את הדוד ופינטזטם על הרגע של מקלחת חמה בסוף יום ארוך אך בפועל נכנסתם להתקלח וגיליתם שהמים קרים? כנראה שהדוד הפסיק לחמם את המים, תקלה נפוצה ומתסכלת. מהי הסיבה שדוד מפסיק ביום בהיר אחד בלי התראה מראש לחמם מים? כל המידע על תיקון דוד שמש שלא מחמם את המים בכתבה הבאה.

תיקון דוד שמש

סיבות לדוד שמש שלא מחמם את המים

יכולות להיות מספר סיבות שדוד שמש או חשמלי מפסיק לחמם מים.

  • אם שמתם לב שהמים בדוד מתחממים באופן חלקי, ככל הנראה מים קרים מהצינורות המשותפים בבניין זולגים אל המים החמים הנמצאים בדוד שלכם.

  • הצטברה אבנית בדוד: כאשר מצטברת אבנית בדוד, גוף החימום יהיה תקול, או תקול באופן חלקי. אם המים לא מתחממים כלל, תצטרכו להחליף את גוף החימום או את המתקן שנמצא בתוך הדוד, שבתוכו נמצאים גוף החימום והתרמוסטט.

  • דוד לא מחמם מים בגלל קולטי שמש: אם אתם חושבים שהדוד הפסיק לחמם מים בגלל תקלה בקולטי השמש, תוכלו לבדוק זאת ביום שמשי, אם אין לכם מים חמים, כנראה שקולטי השמש תקולים.

תרמוסטט תקול, גורם לדוד לא לחמם את המים: אם החלפתם את גוף החימום, בדקתם שאין תקלה בקולטי השמש, אבל עדיין הדוד לא מחמם את המים, כנראה יש קצר או תקלה בתרמוסטט. אם הדוד מקצר הזמינו חשמלאי מוסמך שיתקן את התקלה. תקלה בתרמוסטט תביא לכך שהמים בדוד לא יהיו מספיק חמים, או שלא יהיו מים חמים כלל. תפקידו של התרמוסטט הוא להפעיל ולהפסיק את גוף החימום.


השפעות של עונות השנה על דוד שלא מחמם את המים

בישראל יש ימי שמש רבים, ברוב הבתים מחממים מים בעזרת דוד שמש ובחורף באמצעות גז או דוד חשמלי. בכל השיטות יש לעיתים תקלות. החל ממצבים בהם אין מים חמים למרות שהיה יום שמשי, או מצבים בהם הדוד החשמלי לא מחמם מים בחורף. לעיתים יכולה להיות תקלה של דליפת גז שתגרום לדוד (גז) להפסיק לחמם.


איך נמזער תקלות בדוד שמש?

דוד שלא מחמם מים, זה מצב מתסכל מאוד. כדי שהדוד יעבוד היטב, מומלץ לקרוא לאיש מקצוע שיבצע בדיקת תקינות לדוד פעם בשנה. זה ימזער מקרים של תקלות פתאומיות בדוד.

 

צריכים עזרה עם תיקון דוד שמש שלא מחמם את המים בבית באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page