top of page

שיפור נגישות חשמלית: מתי להתקין נקודת חשמל חדשה או לפצל נקודות קיימות?

כשמדובר בהתקנת נקודת חשמל חדשה או פיצול נקודת חשמל קיימת, ישנם מספר תרחישים שיש לקחת בחשבון. הרשו לנו לפרט לכם את זה:


1. התקנת נקודת חשמל חדשה: הסיבה הנפוצה ביותר להתקנת נקודת חשמל חדשה היא כאשר הקיימת כבר אינה מתפקדת כראוי ואינה יכולה לספק זרם חשמלי. זה יכול להיות בגלל בעיות חיווט או בעיות טכניות אחרות. במקרים כאלה מומלץ להתייעץ עם חשמלאי מורשה שיוכל להעריך את המצב ולהתקין נקודת חשמל חדשה במידת הצורך.


2. העתקת נקודת חשמל: לעיתים יש צורך להעביר נקודת חשמל ממקום למקום בתוך חדר. זה יכול להיות בגלל שינויים בפריסת החדר או הצורך במקור חשמל באזור אחר. במקרים כאלה, חשמלאי מורשה יכול להעביר בבטחה את נקודת החשמל למיקום הרצוי.


3. פיצול נקודת חשמל: פיצול נקודת חשמל כרוך בהוספת שקעים נוספים לנקודת חשמל קיימת. זה נעשה כדי לספק גישה נוחה יותר לחשמל במקומות אסטרטגיים בתוך החדר. לדוגמה, ייתכן שתרצו להוסיף שקעים ליד הספה, שולחן העבודה, המיטה או אזורים אחרים שבהם אתה משתמש לעתים קרובות במכשירים חשמליים.


חשוב לציין שלפיצול נקודות חשמל יש מגבלות. כאשר חשמלאי מפצל נקודת חשמל, שקעים מרובים מחוברים לאותם חוטי חשמל בתוך הקיר. כתוצאה מכך, לא מומלץ להשתמש בנקודות חשמל מפוצלות עבור מכשירים הדורשים כמות גבוהה של חשמל, כגון מקררים, מזגנים, מדיחי כלים או תנורים. מכשירים אלה דורשים בדרך כלל שקעי חשמל ייעודיים או שקעים תלת פאזיים.


עכשיו, אולי אתם תוהים למה לא פשוט להשתמש מפצל או כבל מאריך במקום לפצל נקודת חשמל. ובכן, שימוש במפצל או כבל מאריך כפתרון לטווח ארוך אינו מומלץ מכיוון שהוא עלול להיות מסוכן. אפשרויות אלה עלולות לגרום להתחממות יתר, קצרים ואפילו סיכוני אש אם לא משתמשים בהם כראוי. הם מתאימים יותר לפתרונות זמניים. מצד שני, פיצול נקודת חשמל הוא פתרון בטוח, אלגנטי וקבוע.

כאשר שוקלים את העומס החשמלי של המכשירים שלכם, חשוב לשים לב לזרם המרבי שניתן לטפל בו על ידי השקעים המחוברים לאותם חוטי חשמל. בדרך כלל, זרם מקסימלי זה הוא סביב 10 אמפר. לכן, מומלץ לא לחרוג ממגבלה זו. כדי לחשב את הזרם הדרוש להתקן, תוכלו לעיין במפרט שלו. מכשירים מסוימים מסומנים באות "A" (שמייצגת אמפר), בעוד שאחרים מסומנים באות "W" (שמייצגת וואט). אם המכשיר מסומן בוואט, ניתן לחשב את הזרם על ידי חלוקת ההספק במתח בישראל, שהוא 220 וולט.

לדוגמה, אם למכשיר יש דירוג הספק של 2000 וואט, הייתם מחלקים אותו ב -220 וולט כדי לחשב את האמפר, שבמקרה זה יהיה בערך 9 אמפר. זכרו כי עיקרון זה חל על התקנים התואמים לשקעי חשמל סטנדרטיים.


אנו מקווים שזה מבהיר את התהליך של התקנת נקודת חשמל חדשה ופיצול קיימות. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לעזרה בענייני חשמל, אל תהססו לשאול, צרו אתנו קשר ונשמח לעזור!


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page