top of page

פרגולה? גבס? התקנת מאוורר תקרה בתקרות שונות

מאוורר תקרה הוא פתרון מעולה לצינון הבית בימי הקיץ החמים. הוא חסכוני ואיכותי לסביבה, לא סתם הפך לפופולרי מאוד בבתים של משפחות ישראליות בשנים האחרונות. אם יש בביתכם תקרת איטונג או רביץ וחשבתם שאינכם יכולים להתקין מאוורר תקרה, כנראה שתשמחו לשמוע שזה אפשרי.


הכנתי לכם סקירה על סוגי התקרות השונים בהן ניתן להתקין מאוורר תקרה. שימו לב כי גבס, איטונג ורביץ הם סוגי תקרות שקשה יותר להתקין בהם מאווררי תקרה ולכן אני ממליץ לקרוא לחשמלאי מוסמך שיבצע את העבודה ביעילות, מקצועיות והכי חשוב בבטיחות.

התקנת מאורר תקרה בתקרות שונות

התקנת מאוורר תקרה בפרגולה

הרבה ישראלים הבינו שכדי שיהיה נוח ונעים לשבת בגינה או במרפסת בימי הקיץ החמים, כדאי להתקין מאוורר תקרה בפרגולה. התקנה של מאוורר תקרה בפרגולה דומה להתקנה של מאוורר תקרה, בתקרה רגילה. ניתן להתקין את המאוורר בסוגי הפרגולות השונים כמו: אלומיניום, מתכת, קורות עץ. צריך לוודא שקורות הפרגולה מספיק חזקות לצורך ההתקנה. במידה ואינן חזקות מספיק צריך לחזק אותן או לעשות התקנה מיוחדת. אני ממליץ לכם להיעזר בחשמלאי מוסמך שיתקין עבורכם את המאוורר ביעילות ומקצועיות!


התקנת מאוורר תקרה בתקרת גבס

התקנת מאוורר תקרה בתקרת גבס דומה להתקנת מאוורר בתקרה רגילה. יש לשים לב שהמאוורר תואם את גודל חלל החדר ונמצא במרחק של כ-2.5 מטר מרצפת החדר. כדי להתקין מאוורר תקרה בתקרת גבס, צריך לעשות חיזוקים על מנת לעגן את המאוורר בצורה טובה וחזקה. שימו לב שתקרת גבס היא תקרה חלשה ופחות עמידה מתקרה רגילה, לכן אני ממליץ שהתקנת מאוורר תקרה בתקרת גבס תעשה על ידי חשמלאי מוסמך שיודע לבצע את העבודה במקצועיות ובמיומנות!


התקנת מאוורר תקרה בתקרה גבוהה

בחלק מהבתים בישראל ישנן תקרות גבוהות, היתרון של תקרות גבוהות הוא מרחב גדול בחלל. מרחק התקנה של מאוורר תקרה (בתקרה סטנדרית) הוא כ-2.5 מטר מהרצפה. כשמדובר על התקנת מאוורר תקרה לתקרה גבוהה, צריך לחשב את האורך של מוט המאוורר על מנת להשוות אותו לגובה התקני (כמו בתקרה רגילה), זאת כדי לקבל את מלוא אפקט היעילות מהמאוורר בחלל החדר.


התקנת מאוורר תקרה בתקרת איטונג ורביץ

כדי להתקין מאוורר בסוגי תקרות רביץ ואיטונג יש לעשות חיזוקים על מנת לעגן את המאוורר בצורה חזקה לתקרה. תקרת רביץ עשוי משכבה דקה של בטון ולכן נחשבת פחות עמידה מסוגי תקרות אחרות. כדי להתקין מאוורר תקרה בתקרת רביץ, צריך לקדוח יחסית עמוק בתקרה ולחבר את מאוורר התקרה לקורות העץ של גג הרעפים.


לסיכום זכרו, מאוורר תקרה שלא מותקן כראוי זאת סכנה בטיחותית! לכן אם יש לכם פרגולה או כל סוג תקרה אחרת ואתם רוצים להוסיף לה מאוורר תקרה, או אם הכתבה עשתה לכם חשק למאוורר תקרה חדש, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר להתקנת מאוורר תקרה לכל סוגי התקרות השונים והמגוונים, התקנה יעילה, מקצועית והכי חשוב בטיחותית.

 

צריכים עזרה עם התקנת מאוורר תקרה תקרה באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page