top of page

התקנת נקודת חשמל תלת פאזי בבית

בעבר לבתים בישראל הייתה מערכת חשמל חד פאזי, אשר סיפקה את החשמל בצורה טובה. בשנים האחרונות צריכת החשמל גדלה והרבה השתנה, זה קרה בעקבות כניסתם של מכשירי חשמל בעלי צריכה גבוהה כמו: מזגן מרכזי, מכונת כביסה, אינדוקציה, ועוד לחיינו. ברוב הבתים שנבנו בתחילת שנות ה-90 הותקנה מערכת חשמל חזקה יותר, מערכת חשמל תלת פאזי. לכן אם אתם גרים במבנה ישן ואתם רוצים להתקין אינדוקציה במטבח, ככל הנראה שתצטרכו להתקין מערכת חשמל חדשה תלת פאזי.

שקע חשמלי הוא מוצר שעם השנים מתקלקל ומתלכלך. אם התקלקל בביתכם או בבית העסק שלכם שקע חשמלי, ההמלצה שלי היא להחליפו בהקדם. שקעים תקינים הם דבר חשוב מאוד מבחינה בטיחותית בבתי מגורים ובבתי עסק.

התקנת נקודת חשמל תלת פאזי בבית

הבדלים בין חיבור חשמל תלת פאזי לחד פאזי

בישראל קיימים שני חיבורים לחשמל - חיבור תלת פאזי וחיבור חד פאזי. חיבור שקע חד פאזי מספק חשמל בכמות של 25 אמפר. חיבור שקע תלת פאזי מספק חשמל בכמות 25 אמפר בשלושה שקעים שונים, כלומר שקע חשמל תלת פאזי יכול לספק כמות חשמל של 75 אמפר. בישראל החיבור הנפוץ יותר הוא חיבור חד פאזי, מהסיבה שהוא הותקן ברב הבתים הישנים בישראל, שנבנו לפני שנות ה-90.


למה כדאי להתקין נקודת חשמל תלת פאזי בבית

אם אתם מפעילים מוצרי חשמל שצורכים כמות חשמל גדולה כמו: מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח ודוד, הם יכולים להגיע יחד לצריכה של 2000 וואט (9.3 אמפר). מערכת חשמל חד פאזי לא תעמוד בעומס הרב של צריכת החשמל, מה שעלול לגרום לקפיצות בחשמל.

קפיצת חשמל היא דבר מסוכן, מכיוון שעלולים להישרף רכיבים במכשירי החשמל השונים והם עלולים להיהרס. בנוסף כיום יש מוצרי חשמל המצריכים חיבור לשקע תלת פאזי אחרת הם לא יעבדו כראוי (לדוגמא: כיריים אינדוקציה).


מהי מערכת חשמל?

מערכת החשמל הביתית שלנו מורכבת ומסועפת מחוטי חשמל רבים שעוברים בתוך הקירות ומחוברים לארון חשמל, לנקודת האספקה של חברת החשמל ולנקודת החשמל הביתית שלכם. נקודות חשמל שונות המותקנות בבית משמשות לחיבורים של מכשירי חשמל.


איך ניתן להחליף את השקעים בבית לתלת פאזי

החלפת שקעים בבית מחד פאזי לתלת פאזי היא פרוייקט לא פשוט, אך היא ללא ספק שווה את זה. אם הבית שלכם עם מערכת חשמל חד פאזי, צריך לשנות את כל מערכת החשמל, למערכת חדשה: שקעים, חוטי חשמל, הארקה ולפעמים גם תצטרכו להחליף את לוח החשמל. זכרו, החלפת והתקנת מערכת חשמל תלת פאזי בביתכם תגרום לחשמל לעבוד באופן חלק, ללא קצרים ועומסי יתר מיותרים.


שימו לב, לאחר ביצוע ההתקנה על ידי חשמלאי מוסמך, תצטרכו לקבל אישור מטעם נציג של חברת החשמל, שיבדוק בקפדנות שההתקנה התבצעה בצורה בטיחותית ומקצועית.


מה כוללת התקנת שקע תלת פאזי?

התקנה של שקע תלת פאזי כוללת: חיווט תלת פאזי, שקע כוח, מפסק, שקע תלת פאזי.


מי מוסמך להתקין נקודת חשמל תלת פאזי?

התקנת שקע תלת פאזי היא דבר די מורכב, לכן רק חשמלאי מוסמך יכול לבצע את העבודה הזאת. בנוסף התקנת שקע תלת פאזי בבית דורשת אישור של בודק רשמי מטעם חברת החשמל.


צריכים עזרה עם התקנת נקודת חשמל תלת פאזי באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page