top of page

המדריך המלא להתקנה והחלפת גופי תאורה בצורה עצמאית בבית

אם ברצונכם להחליף גוף תאורה קיים בגוף תאורה חדש, באפשרותכם להתקין גוף תאורה בצורה עצמאית בעזרת המדריך הקצר שלפניכם. המדריך אינו רלוונטי להתקנת גוף תאורה במקום חדש לחלוטין – שכן עבודה זאת מתאימה אך ורק לחשמלאים מורשים.


נציין כי ההתקנה עשויה להיות מסוכנת כאשר השלבים לא מבוצעים בצורה נכונה ומדויקת, וכי נשמח לבצע את השירות עבורכם בצורה המקצועית והבטוחה ביותר. במידה ובחרתם לבצע את התקנת גוף התאורה בעצמכם, עברו על ההוראות בקפידה והקפידו עליהן.



איך מחליפים את גוף התאורה?

החדשות הטובות בהחלפת גופי תאורה הן שהתהליך די אוניברסלי. במילים אחרות – התיבות בתקרה כולן זהות, ותמיד מדובר באותם שלושת החוטים. המשמעות היא שאין צורך לבצע מחקר מיוחד על המצב הייחודי שלכם, אלא אך ורק לוודא שגודל גוף התאורה החדש מתאים לחלל ששמים אותו.


שלב 1 (חשוב ביותר): הורדת המפסק גשו ללוח החשמל, והורידו את המפסק המנתק את זרם החשמל לחדר שבו נמצא גוף התאורה. וודאו כי אכן החשמל לא עובר.


שלב 2: הסרת גוף התאורה הישן - עמדו תחת גוף התאורה הישן (על סולם או כסא יציבים) והבריגו החוצה את המנורה. - לאחר מכן, יש להבריג החוצה את הברגים שמחברים את גוף התאורה לתקרה. - לבסוף – הוציאו עם מברג את מחבר הפלסטיק מהחוטים המשתלשלים מהתקרה.


שלב 3: סימון החורים - הצמידו את גוף התאורה לתקרה, וסמנו דרך החורים בגוף התורה עם עפרון את מיקום הברגים שיחזיקו אותו.


שלב 4: קידוח החורים - הוציאו את גוף התאורה וקדחו חורים בנקודות שסימנתם בשלב הקודם. * יש לוודא שאינכם קודחים בנקודה שבה קיימים חוטי החשמל.


שלב 5: הכנסת דיבלים - דחפו את הדיבלים עם היד לתוך החורים שקדחתם בשלב הקודם. אם הדיבל נכנס בקלות – החור גדול מדי. אם הדיבל לא נכנס – יש להרחיב את החור. -בעזרת פטיש הכניסו את הדיבל עד הסוף.


שלב 6: העברת החוטים - את החוטים היוצאים מהתקרה העבירו דרך החור המרכזי בגוף התאורה.


שלב 7: הצמדת גוף התאורה - הצמידו את גוף התאורה וישרו אותו לפי הדיבלים שהכנסתם בשלבים הקודמים. - הבריגו את הברגים לדיבלים דרך גוף התאורה - על מנת לחלק את העומס בצורה שווה – יש להבריג כל בורג מעט ורק לאחר מכן להדק אותם אחד אחד. * וודאו כי גוף התאורה אכן יציב ומהודק לתקרה


שלב 8: חיבור החוטים (במידה ואינכם בטוחים – התייעצו עם חשמלאי מוסמך). - חברו את חוטי החשמל היוצאים מהתקרה למחבר הפלסטיק. בדרך כלל החוט החום יתחבר לחריץ שמסומן ב-N, החוט הכחול יתחבר לחריץ המסומן ב-N, והחוט הצהוב והירוק יתחבר לחריץ המסומן בשלושה פסים. - הדקו בעזרת מברג.


שלב 9: הברגת המנורות

- הבריגו את המנורות, והחזירו את החשמל לחדר.

 

מעוניים בהתקנה / החלפת גוף התאורה בצורה בטיחותית מקצועית ומהירה? צרו איתי קשר ואשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page