top of page

התקנה וסוגי מפסקי ומתגי תאורה

לעתים צריך להחליף או לחדש מותגי תאורה בבית או בעסק על מנת לייצר מקסימום נוחות מהשימוש. למרות שהתקנת מתג חדש נראת לנו דבר פשוט, כדאי שהעבודה תתבצע רק על ידי חשמלאי מוסמך באופן מקצועי ואיכותי.

התקנה וסוגי מפסקי ומתגי תאורה

איך בוחרים את המיקום הנכון ביותר למתג

מומלץ מאוד להתקין את המתגים בבית או בבית העסק בגובה אחיד. חשוב שמיקומם יאפשר שימוש נוח להדלקה וכיבוי האור. מומלץ למקם את המתג במרחק של 20 ס"מ בערך מהדלתות על מנת לייצר נוחות של הדלקת וכיבוי כאשר נכנסים ויוצאים מהחלל. לחדרי שינה מומלץ להתקין את המתגים בתוך החדר, שיתאפשר שימוש נוח ויעיל. לחדרי שירותים ואמבטיה כדאי להתקין את מתג התאורה באופן חיצוני לחדר.


סוגי מתגי תאורה

מתגי מקלדת: מתג פשוט וקלאסי, הוא מופעל על ידי לחיצת מקש. כאשר מתג מקלדת נלחץ הוא סוגר מעגל באמצעות קפיץ שמדליק ומכבה את החשמל. ניתן להתקין את המתג עם שניים או שלושה מקשים, ככה ניתן לשלוט על מספר נורות באמצעות מתג אחד.

מתגי נדנדה: מתג נדנדה נראה בצורתו החיצונית כמו מתג מקלדת, אך אופן הפעולה שלו שונה.

דימרים: דימר הוא מתג תאורה המאפשר לווסת את עוצמת התאורה הרצויה, בדרך כלל דימר מופעל על ידי כפתור מסתובב (גלגלת). כיום דימרים הם דבר נפוץ בבתי מגורים ובבתי עסק.

מתגים עם חיישן תנועה משולב: מתגים אלו מופעלים על ידי תנועה. אם יש תנועה בחדר החיישן יפעיל את התאורה, כאשר לא תהיה תנועה התאורה תיסגר.


אפשרויות חיווט למפסקי תאורה

כדי להתקין מפסק תאורה צריך לבדוק מהו סוג החיווט החשמלי בביתכם. ישנם שני סוגים של חיווטים חשמליים: חיווט פתוח, חיווט מוסתר. בכל סוג חיווט משתמשים במפסק מסוג שונה.


חיווט חשמלי מוסתר: ברב הדירות כיום יש חיווט חשמלי מוסתר, כלומר חוטי החשמל מונחים בתוך הקיר. בחיווט חשמלי סגור מתקינים מפסק פנימי.

חיווט חשמלי פתוח: חיווט חשמלי פתוח הוא די נדיר כיום, חוטי החשמל מוליכים חשמל חיצונית מהקיר. (ישנם מעצבים שאוהבים להשתמש בחיווט חשמלי פתוח). בחיווט חשמלי פתוח משתמשים בהתקנת מתגים המונחים ישירות על הקיר.


צריכים עזרה עם התקנת מפסקי ומתגי תאורה באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page