top of page

התקנה והחלפת לוח חשמל

לוח החשמל הוא אחד הדברים הכי חשובים כיום בכל בית בישראל ובחברה המודרנית בכלל. אי אפשר לתאר את חיינו ללא חשמל, תפקידו של לוח החשמל הוא המוח ששולט בהולכת הזרם החשמלי אל כל מוצרי החשמל הנמצאים בביתכם. חשוב מאוד שלוח חשמל יהיה תקין.


יש לכם לוח חשמל בבית אבל החשמל כל הזמן קופץ בביתכם? אתם חושבים שלוח החשמל שבביתכם לא תקין? ומהו התהליך של החלפת לוח חשמל? כל התשובות בכתבה הבאה.

התקנה והחלפת לוח חשמל ביתי

החשיבות של לוח חשמל תקין בבית

לוח החשמל שולט באספקת החשמל של הבית, החל ממכשירי החשמל השונים כמו: תנור אפיה, מיקרו ומזגן ועד לתאורה בבית. אין עוררין על כך שלוח חשמל ביתי, הוא מהותי לכל מי שחי בחברה המערבית. נסו לדמיין את חייכם בבית ללא לוח חשמל, בעיקרון אתם לא ממש יכולים, לכן חשוב שלוח חשמל המשמש לצריכה יומיומית ביתית של חשמל, יהיה תקין ויפעל כראוי.


כמו שאתם בוודאי יודעים, חשמל הוא לא משחק ילדים, על כן לוח החשמל אחראי גם על בטיחות השימוש בחשמל בבית. בתוך לוח החשמל קיים רכיב הנקרא מפסק "פחת". הפחת אחראי על ניתוק החשמל בבית במקרה של קצר או עומס יתר של חשמל. כאשר יש עומס יתר או קצר, מפסק הפחת קופץ ומנתק את החשמל בבית. חשוב מאוד שבלוח חשמל יהיה מפסק פחת הפועל באופן תקין.


איך תדעו מתי צריך להחליף לוח חשמל?

קיימות סיבות שונות להחלפת לוח חשמל בבית.

  1. אם אנחנו מדברים על בית חדש, כמובן שמדובר על התקנת לוח חשמל עדכני וחדש, כיום חשמלאי מוסמך יתקין בביתכם לוח חשמל תלת פאזי.

  2. שריפת לוח חשמל קיים - מצריכה החלפה של לוח החשמל.

  3. תקלות בלוח החשמל שהפתרון היחידי לפתרונם הוא, החלפת לוח החשמל הקיים באחד חדש.

  4. הזזת לוח חשמל - בהרבה דירות (בעיקר דירות ישנות), לוח החשמל נמצא מחוץ לבית, אם ברצונכם להעביר את לוח החשמל למקום אחר, תצטרכו שחשמלאי מוסמך יתקין עבורכם לוח חשמל חדש במקומו.

שימו לב, לוח חשמל הוא ללא ספק אחד המוצרים החשובים ביותר בבית, בעידן המודרני. אנחנו חיים בעידן בו בכל בית יש מספר גדול של מוצרי חשמל הפועלים יחד, בו זמנית. לוח חשמל תקין - חשוב מאוד, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת שימוש תקני במוצרי חשמל הנמצאים בבית.


מה כוללת העבודה של החלפת לוח חשמל?

החלפת והתקנה לוח חשמל חדש היא עבודה המצריכה מיומנות ודיוק.

  • החשמלאי המוסמך מבצע בדיקה מקיפה של לוח החשמל הקיים, כולל בדיקת הארקה בבית.

  • על מנת לעבוד בצורה בטיחותית, החשמלאי המוסמך ינתק את זרם החשמל בדירה.

  • החשמלאי המוסמך ינתק את מעגלי החשמל הקיימים בבית ויחליף אותם במעגלי חשמל חדשים.

  • החשמלאי המוסמך יתקין את לוח החשמל החדש ויוסיף מפסקים (כולל המפסק הראשי וה"פחת"), ללוח החשמל החדש.

  • בסוף העבודה על החשמלאי המוסמך, לתקן כל ליקוי שהוא מוצא בלוח החשמל ולחתום על טופס המאשר שלוח החשמל החדש תקין. לאחר ביצוע העבודה חברת החשמל תגיע לבצע ביקורת, על החשמלאי להיות נוכח בה, לוודא שהכל תקין.

שימו לב, חשמל הוא לא משחק ילדים והוא סכנת חיים של ממש, לכן רק חשמלאי מוסמך יכול להחליף או להתקין לוח חשמל חדש.


עלויות של החלפת לוח חשמל

מחיר התקנת או החלפת לוח חשמל משתנה בהתאם לסוג העבודה אותה צריך החשמלאי לבצע.

הפרמטרים העיקריים לעלויות המשתנות של החלפה והתקנת לוח חשמל הם: סוג לוח החשמל, גודלו של לוח החשמל, האם צריך להחליף את הארקה בעת ביצוע החלפת לוח החשמל? שינוי מיקומו של לוח החשמל, האם יש צורך בעבודות תשתית? האם יש מעבר מלוח חשמל חד פאזי לתלת פאזי (לוח חשמל תלת פאזי עולה יותר מלוח חשמל חד פאזי).

טווח המחירים של החלפת לוח חשמל הוא לגמרי תלוי בטיב העבודה באופן נקודי. אם אתם צריכים להחליף לוח חשמל בבית, אתם מוזמנים להתקשר אליי לשיחת ייעוץ, כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת, אשמח לעזור.


איזה לוח חשמל מומלץ להחליף?

כיום אם אתם רוצים להחליף או להתקין לוח חשמל בבית, מומלץ להתקין לוח חשמל תלת פאזי. ללוח חשמל תלת פאזי קיימת יכולת טובה יותר לעמוד בעומסי חשמל כבדים. התקנת לוח חשמל תלת פאזי אמנם יקרה יותר מהתקנת לוח חשמל חד פאזי, אך היא ללא ספק משתלמת לאורך השנים. אם אתם מתעקשים להתקין לוח חשמל חד פאזי בביתכם, שימו לב שלוח החשמל שהחשמלאי מתקין עבורכם יהיה בעל הספק של 40 אמפר.


צריכים עזרה עם התקנה/ החלפת לוח חשמל ביתי ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page