top of page

עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל

רכב חשמלי הפך לפופולארי ברחבי העולם. אנשים התחילו לקנות יותר כיוון שהבינו שחסכוני לקנות רכב חשמלי הפועל על חשמל, מאשר רכב הופעל על בנזין או סולר וצורך שימוש רב בדלק. כמו כן רכב חשמלי אמין, שקט ושומר יותר על איכות הסביבה.


עמדת טעינה:

חשוב לדעת שרכב חשמלי כמו כל מוצר חשמלי אחר זקוק לטעינה ולשם כך צריך לחבר אותו לעמדת טעינה. לרוב הסוללות של הרכב החשמלי יהיו ממוקמות בתחתית הרכב משם הרכב אוגר את האנרגיות שלו, דומה מאוד לסוללות של מכשירים סלולריים שאנחנו מכירים רק גדול ומשופר יותר. עמדת הטעינה נמצאת במקום קבוע, שמחובר לרשת החשמל עם חיבור לכבל המאפשר להתחבר לרכב. רכב חשמלי לא מתנהל בדיוק כמו רכב שזקוק לדלק, זמן הטעינה וההתנהלות של הרכב שונה, איך תדעו כמה זמן צריך כדי להטעין רכב חשמלי?

לרוב הטעינה של רכב חשמלי נעשית בעמדת טעינה שנמצאת בחניית הרכב. סוג הטעינה של רכב חשמלי מתחלקת לשני סוגי טעינה עיקריים, טעינה רגילה וטעינה מהירה.


טעינה רגילה: טעינה זו מתבצעת מעמדת טעינה המותקנת לרוב בבית, ברחוב, בבתי מלון או בעבודה. זמן הטעינה עומד בדרך כלל על מספר שעות, תלוי בסוג הרכב ובהספק שיש לעמדת הטעינה המותקנת. בדרך כלל מבצעים את סוג הטעינה הזה בזמן הלילה או כאשר אתם נמצאים בעבודה ויוצאים לאחר מספר שעות. זמן הטעינה נע בין ארבע שעות אם מדובר ברכב קטן ויכול להגיע עד 10 שעות לרכב גדול בעל קיבולת גדולה של סוללה.

טעינה מהירה: סוג טעינה זה מאפשר לכם להטעין את הרכב בזמנים קצרים. לחלק גדול של רכבים יש אפשרות להטעין את הרכב ב 80% סוללה תוך שלושים דקות. משתמשים בסוג כזה של טעינה כאשר רוצים לצאת לנסיעה ארוכה שדורשת כמות טעינה גדולה. היום למרבית הרכבים יש את האפשרות להטעין את הרכב בטעינה מהירה. כדאי לפני קניית הרכב לברר אם הרכב שלכם תומך בטעינה מהירה, מה מהירות הטעינה והספק שלו. חשוב לדעת שככל שהספק הטעינה גבוה כך הטעינה תתקצר.

איך נמדד הספק טעינה?

ההספק נמדד בעזרת יחידות הנקרות וואט או קילווואט המסומנות כך KW, טעינה מהירה מתחילה בדרך כלל מתחליה בהספק של KW50.

איפה אפשר למצוא עמדות טעינה ציבוריות?

לחלק גדול מחברות המכוניות החשמליות יש אפליקציה, ביניהם חברת וולטק, שניתן לראות דרכה איפה נמצאות עמדות הטעינה, מעבר לכך אפשר גם למצוא באפליקציית וייז או בגוגל מפות. חלק מהן אפילו יכולות להראות לכם אם עמדות הטעינה פנויות או מלאות לפני שתגיעו לשם. לרוב תמצאו את עמדות הטעינה בחניונים ציבוריים, בבתי מלון, במגדלי משרדים ועוד. כאן נכנסת לתמונה עמדת הטעינה החכמה של וולטק לעסקים או למרחבים ציבוריים.


התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית

לצורך התקנה של טעינה לרכב חשמלי בבית צריך חניה פרטית. העמדות ההטענה שמותקנות בבית או בעבודה הן עמדות טעינה רגילות ולא מהירות, הסיבה העיקרית היא מפני שהתקנת עמדה טעינה ותשתית החשמל יקרה הרבה יותר מטעינה רגילה. ל- Voltec יש עמדות טעינה ביתיות מעולות, עם אופציה של עד 22 קילו ווט.


האם זה בטיחותי להשאיר את הרכב בטעינה ללא השגחה?

הרכבים והעמדות תוכננו כך שלא צריך להשגיח עליהם בזמן הטענה. הזמן האידאלי להטענת הרכב נעשה בלילה או בזמן עבודה. בנוסף הרכבים החדשים ננעלים במהלך הטעינה, כך שאין לכם סיבה לדאוג.


סיקרנו לכם בגדול את המידע החשוב הנוגע לעמדות טעינה הרכב החשמלי, אם אתם מתעניינים בהתקנת עמדת טעינה של חברת וולטק או לכל שאלה נוספת צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם!

מספר הטלפון שלנו -050-5209019.













צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page