top of page

נקודת תקשורת חשובות בבית - רשת חוטית ביתית

כיום בעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים, רב חיינו מתנהלים דרך רשתות תקשורת, WiFi וסיבים אופטיים. אין ספק שהמחשב והאינטרנט הפכו להיות חלק אינטגרלי מחיינו. חשוב לנו מאוד שהבית שלנו יהיה מצויד בקליטה טובה של אינטרנט, בין אם נרצה לעבוד מהבית דרך המחשב, או בין אם הילד שלנו ירצה לשחק בטאבלט.


רשת ביתית חוטית בבית תיצור סנכרון מלא בין כל מכשירים הדיגיטלים בביתנו: החל מהסמארטפון, טאבלט וטלוויזיות חכמות ועד קו הטלפון הביתי. איך פועלת רשת ביתית? כל התשובות בכתבה הבאה.

רשת חוטית ביתית

רשת חוטית ביתית

רשת חוטית ביתית היא חיבור של הראוטר הביתי בחוטי חשמל. הראוטר למעשה מעביר את המידע (מחבר) לרשת האינטרנט את כל המכשירים הדיגיטלים שיש בביתנו, בנוסף את הטלפון הקווי.


התקנה ועלויות של רשת חוטית ביתית

מחיר התקנה של רשת חוטית ביתית משתנה בהתאם לסוג העבודה שחשמלאי מוסמך צריך לבצע בבית. כלומר, המחיר משתנה בהתאם לתשתית הקיימת או העידר התשתית בבית, במורכבות ההתקנה, כמות נקודות הטלפון הרצויות ומרחק ההתקנה מהנקודה לארון התקשורת הביתי.

אם אתם מעוניינים בהתקנת רשת חוטית ביתית, תוכלו להתקשר אליי לשיחת ייעוץ, אשמח מאוד לעזור.


איך חשמלאי מוסמך מתקין רשת תקשורת קווית בבית

  1. במידה וקיימת תשתית בבית, החשמלאי צריך להטמיע את הרשת על ידי שימוש בתשתיות הקיימות. אם לא קיימת תשתית, החשמלאי צריך לתכנן ולהקים תשתיות תקשורת חדשות (שלב התכנון הוא שלב חשוב מאוד, שימו לב).

  2. חלק חשוב בתהליך התקנת רשת תקשורת חוטית בבית הוא: מיקום נקודות הרשת, מגבירי הכוח והמתגים, במקומות המתאימים ביותר לשימושם של בני הבית.

  3. סידור והתקנת ארון תקשורת. החשמלאי צריך להתאים את ארון התקשורת למספר נקודות הרשת הקיימות בבית ולרוחב התשתית.

  4. אינטגרציה בין רשת התקשורת למערכות המחוברות אליה כגון: מערכת אזעקה, מערכת מצלמות אבטחה וכו'.

ההבדל בין רשת חוטית לרשת אלחוטית

רשת חוטית ביתית מבוססת על חיבור קווי של הרשת אל הראוטר הביתי. תפקידו של הראוטר הוא חיבור המכשירים הדיגיטלים הנמצאים בבית אל רשת האינטרנט. רשת אלחוטית כשמה היא, אינה כוללת חיבור חוטי, המכשירים הדיגיטלים מתחברים אל הראוטר באמצעות גלי רדיו או WiFi. היתרונות של רשת אלחוטית: חיבור קל ומהיר שלא מצריך חיבור באמצעות תשתית וחוטים, אך מצד שני, חיבור WiFi הרבה פחות יציב מאשר חיבור קווי.


יתרונות של רשת ביתית חוטית

לרשת ביתית חוטית מספר יתרונות מובהקים, אשר הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד.


מהירות הגלישה באינטרנט ויציבות החיבור

כאשר הראוטר מחובר בחיבור חוטי, מהירות הגלישה גבוהה יותר מאשר חיבור אלחוטי. בחיבור ישיר אפשר לנצל באופן מלא את רוחב הפס, כאשר בחיבור אלחוטי ניתן לנצל בין 50 - 80 אחוז מרוחב הפס.

כשמדובר על יציבות הגלישה - חיבור חוטי יציב משמעותית מאשר חיבור אלחוטי.


אבטחת מידע

ברשת חוטית רמת אבטחת המידע גבוהה משמעותית מאשר, רשת אלחוטית אשר פועל על גלי רדיו או WiFi.


צריכים עזרה עם התקנת רשת חוטית ביתית ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page