top of page

מה ניתן לעשות כשמזגן מקצר בבית?


אתם יושבים בסלון, נהנים מהאוויר הקר של המזגן, פתאום כל החשמל בבית קופץ או שהמזגן מפסיק לעבוד? למה זה קורה? הכל בכתבה הבאה.

מזגן מקצר

מדוע המזגן מקצר?

  • כאשר המזגן צורך זרם חשמלי גבוה מדי באופן חריג זה יכול לגרום לתקלה של "עומס יתר", במקרה הזה הפיוז קופץ כדי "להגן" על עצמו ועל מערכת החשמל הביתית מפני קצרים.

  • תקלה של קפיצת פיוז, תכבה את המזגן בלבד, היא יכולה להיגרם בגלל פקק תקול שלא מצליח לספק את כמות המתח החשמלי הדרושה למזגן. זאת תקלה קטנה ושכיחה, במקרה כזה תוכלו לקרוא לחשמלאי מוסמך ולהחליף את הפקק, זה יפתור את התקלה במהירות.

  • אם החשמל קפץ בביתכם בזמן שהפעלתם את המזגן תוכלו לבדוק בארון חשמל מה מקור הבעיה: הפקק של המזגן, או הפחת. איך תוכלו לדעת? אם ראיתם שרק הפקק של המזגן קפץ, ככל הנראה רק המזגן כבה. אם הפחת קפץ, כל החשמל בבית נכבה.


מה התפקיד של הפחת? ולמה ממסר הפחת קופץ?

התפקיד של ממסר הפחת הוא להגן מפני התחשמלות, הפחת משווה את המתח החשמלי, כך שאם יש זליגת חשמל, הפחת יזהה זאת וישבית באופן מיידי את כל מערכת החשמל על מנת למנוע התחשמלות.

זליגת חשמל יכולה להתרחש מחיווט ליקוי, רטיבות במערכת האלקטרוניקה או סליל שרוף.

אופציה נוספת, החשמל מפסיק לעבוד כי ממסר הפחת מקולקל, צריך להחליף אותו.

שימו לב שבגלל שהפחת שייך לכל המערכת החשמלית, עדיין צריך לבדוק האם מקור זליגת החשמל הוא מהמזגן. איך תוכלו לדעת? הורידו את המפסקים בארון החשמל שלכם, הדליקו חזרה את ממסר הפחת והרימו את מתגים כל פעם לחצי אוטומט, תחכו לראות מתי החשמל קופץ. אם העליתם את המתג של המזגן והכל בסדר הבעיה היא לא במזגן.



מזגן מקצר - מה עושים?

חשמל הוא לא משחק ילדים, אם המזגן מקצר בביתכם, צרו קשר עם חשמלאי מוסמך.

 

צריכים עזרה עם תיקון מזגן מקצר באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page