top of page

כל מה שצריך לדעת על נקודת חשמל לתאורה בבית

עברתם דירה? קניתם בית? או סתם מתעניינים בתחום החשמל? רוצים להבין איך להתקין נקודת חשמל חדשה? הגעתם למקום הנכון, כאן נסכם לכם מידע שרלוונטי בשבילכם.


ראשית כדאי להכיר שני מושגים בסיסיים:

מעגל חשמלי- מורכב ממוליכי חשמל שמותקנים יחד. לרוב מתחילים במטבח בלוח החשמל ומשמשים למספר גורמים כמו למשל לגוף התאורה, למזגן ועוד.

נקודת חשמל- מדובר בקצוות חשמל מוליכים במיתקן חשמלי למטרת פעולה ספציפית. מוליכי חשמל אלו חוטי נחושת שמוצפים בחומר הנקרא PVC.


איך להתקין נקודת חשמל?

במקרה בו אתם רוצים להתקין מוצרי חשמל הצורכים אנרגיה כמו כיריים או מכבסת כביסה. תצטרכו להתקין נקודת חשמל חדשה, זה ידרוש מכם להתקין נקודת כוח ישירה ללוח החשמל בתוסף מפסק נפרד. כמו כן תצטרכו להתקין נקודת חשמל במקלחת או במרפסת שכוללת כיסוי פלסטיק שימנע מחדירת מים ולחות.


מה לגבי הזזת נקודת חשמל?

במקרה זה תצטרכו לבטל את נקודת החשמל הישנה ולהתקין אחת חדשה במקום.איך ניתן לבטל את נקודת החשמל הקודמת? תצטרכו להוציא את השקע הקיים ולהניח עליו מכסה. איך עושים את זה? תוכלו ליצור קשר עם חשמלאי שיזיז לכם את הנקודה באמצעות חציבה בקיר, או באמצעות חיווט חיצוני שעבר בתעלת פלסטיק על הקיר.


מהם המחירים של התקנת נקודת חשמל?

המחירים תלויים במספר גורמים, אם מדובר בחציבה בקיר והתקנת שקע תלת פאזי, או אם יש צורך בחיווט או אם יש צורך שנקודת החשמל עוברת דרך צנרת המים, אלו גורמים שעלולים לשחק במחירים ולעלות עוד כמה מאות שקלים.


איך להתקין נקודת תאורה?

לרוב התקנת נקודת תאורה מתבצעת בדרך כלל בשלב של תכנון הבית, או בזמן שיפוץ/ חידוש הבית. אם אתם מעוניינים בנקודת תאורה חדשה צריך לבדוק אם משויך אליה מפסק. אם לא משויך מפסק לנקודת החשמל, יש להתייעץ עם חשמלאי לפני שיתחיל בעבודה כדי שיגיע מוכן. חשוב לשים לב אם התקנת נקודת תאורה מתבצעת בחדר הילדים יש להתקין את המתג גבוה למען בטיחות הילדים.


צריכים ייעוץ להתקנת נקודת חשמל לתאורה בבית ע"י חשמלאי מוסמך בגוש דן? צרו איתי קשר אשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page