top of page

כל מה שאתם צריכים לדעת על החלפת לוח חשמל:

לוח חשמל הוא "ראש" הבית, הוא זה ששולט בכל מכשירי / מוצרי / אביזרי החשמל בבית. רוב לוחות החשמל מכילים בתוכם מערכות הגנה מפני תקלות. כמו כן בנוסף להגנות בפני נזקים נהוג להשתמש בלוח חשמל לצורך פיקוד ובקרה (כגון שעון שבת) ובחיסכון בחשבונות החשמל ושימור הסביבה, לוח חשמל תקני ימנע קצרים חשמליים.


איפה נמצא לוח החשמל?

לוח החשמל נמצא בדרך כלל בתוך ארון מפלסטיק או מתכת, המותקן במקום נסתר יחסית. מיקמו יהיה לרוב קרוב לדלת הכניסה. תלוי בבתים, ניתן לראות ארונות חשמל מעץ הנמצאים במדרגות הבניין. המיקום הינו חשוב, כיוון שבמקרים של תקלות או בעיות כלשהן חשוב שנמצא את הארון בקלות ובמהירות, כדי לטפל בבעיה באופן בטוח ויעיל.


מתי צריך להחליף לוח חשמל?

כמו שאר מכשירי החשמל, גם ללוח חשמל יש אורך חיים מוגבל. עם זמן החלקים שמרכיבים את לוח החשמל, כמו חוטים או פיוזים, יכולים להיפגם, וזה עלול ליצור סכנה של קצרים, שריפות וכו'. לכן רצוי להחליף את לוח החשמל אחת ל 15-20 שנים. מעבר לכך, התקנים מחמירים ומשתנים עם השנים, לכן לוח חשמל חדש יהיה אמין ובטוח יותר.


האם אתה יכול להחליף לוח חשמל בעצמך?

אם אתה חשמלאי מוסמך ומורשה עם שנים של ניסיון, התשובה היא "כן". חשוב שיהיה לך הכשרה וידע. לכן אם אתה לא מוסמך ולא מכיר את המקצוע, זה יכול לא רק להיות רעיון רע, אלא אתה עלול לסכן את עצמך. ובסופו של דבר זה יכול לעלות לך גם יותר כסף לתקן או לסדר, מאשר אם היית מזמין איש מקצוע שיטפל בזה עבורך מלכתחילה.


מי יכול להחליף לוח חשמל?

חשמלאי מוסמך שיש ברשותו רישיון בתוקף. חשמלאי מיומן, עוקב אחר שיטות העבודה המומלצות בתעשייה ויודע מה לחפש במהלך בדק בית, הוא ידע לתכנן ולהתקין לוח חשמל על פי התקנות. בנוסף יש את העניין החוקי והבטיחותי עבורכם ועבור בני משפחתכם.


כמה עולה להחליף לוח חשמל?

אין מחיר קבוע להחלפה או התקנה של לוח חשמל, כיוון שאף לוח לא דומה לחברו. המחיר מושפע מהרבה גורמים, יש מספר סוגי לוחות, יש לוח פאזי ויש לוח תלת פאזי ובכל לוח קיימים מספר מפסקים שונים ומכאן מגיע המחיר. ברוב המקרים המחיר ללוח חשמל פשוט חד פאזי, יהיה נמוך בהשוואה ללוח חשמל משוכלל יותר ותלת פאזי.


צריכים עזרה עם החלפת לוח חשמל באזור הרצליה והשרון? צרו איתי קשר אשמח לעזור!



Commentaires


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page