top of page

דברים שחשוב לדעת על טעינת רכב חשמלי

במהלך השנים האחרונות צצות יותר ויותר עמדות טעינה לרכב חשמלי, איך ניתן למצוא אותן? כיצד ניתן לשלם עליהם? אספנו לכם את כל המידע הנדרש ומיד נפרט לכם.

כאשר מדובר במכוניות הפועלות על דלק, בנזין, התהליך של התדלוק מוכר כמעט לכולם זה עשרות שנים, מה שנדרש לעשות הוא לחפש תחנת דלק הנמצאת בדרך כלל בצידי הכביש או במרכז תעשייתי, לגשת אל העמדה, להעביר את כרטיס האשראי ולהתחיל לתדלק. בנוסף יש תחנות בהם ניתן לשלם במזומן. לרוב התהליך יהיה כרוך במציאת הפתח של הדלק במכונית, ייתכן ועל הדרך יישפך קצת דלק ויצור לכלוך, ובל נשכח את הריח החזק שעומד באוויר בעת התדלוק.


איך מטעינים רכב חשמלי?

כשמדובר במכונית חשמליות התהליך הינו שונה למרות הפעולות הדומות, במכונית חשמלית מגיעים אל עמדת הטעינה, מחברים את המכונית אל כבל ההטענה ומחכים לטעינה. התהליך נקי וחלק, אין נוזלים שעלולים להישפך ואין ריחות חזקים הכרוכים בתהליך. בדרך כלל בעמדת טעינה ציבורית יידרש מכם הליך זיהוי קצר באמצעות כרטיס האשראי שלכם או באפליקציה. ישנם שתי אפשרויות להטענת הרכב, אופציה אחת היא בעמדה רגילה AC ואחת בעמדה מהירה DC.


במקרה והסוללה נגמרת מה ניתן לעשות?

מכוניות חשמליות יודעות להתריע מראש על סוללה שעומדת להיגמר. חשוב לשים לב להתרעות אלו כדי שתוכלו לתכנן את הנסיעות שלכם בהתאם, עד לרגע בו תצטרכו להטעין מחדש את הרכב שלכם. בישראל הוקמו עמדות טעינה ציבוריות שהמאפשרות להטעין את הרכב, בצורה חלקית או מלאה לבקשתכם.


עלות טעינה של רכב חשמלי

חשוב לציין שישנו הבדל משמעותי בין טעינה של רכב חשמלי לבין תדלוק מכונית על בנזין.

לרוב ההוצאות על טעינה של רכב חשמלי יהיו זולות יותר ממחיר תדלוק של רכב.


מעוניינים לשמור על טווח נסיעה ארוך?

כדאי שתשימו לב למהירות הנסיעה שלכם. רצוי שלא תהיה מהירה מידי או אגרסיבית. כמו כן תמנעו מסחיבת מטענים כבדים בחלל הרכב או בתא המטען. אופציה נוספת לא לבלום בצורה חדה מידי או פתאומית. כל הסיבות הללו שציינו משפיעות באופן לא רצוי על סוללה של הרכב.


להתקנה עמדת טעינה ביתית באזור המרכז או לכל מענה נוסף, צרו איתנו קשר נשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page