top of page

היכן צריך להתקין שקע מוגן מים?

מים מוליכים חשמל ולכן זאת סכנה של ממש שיהיו מים בקרבת שקעים חשמליים.

על מנת לפתור את הבעיה הזאת וכדי שהשימוש בחשמל יהיה בטיחותי בשקעים הקרובים למים, צריך להתקין שקע מוגן מים.

היכן צריך וכדאי להתקין שקע מוגן ממים בית? כל התשובות בכתבה הבאה.

שקע מוגן מים

המקומות בהם צריך להתקין שקע מוגן מים

שקעי חשמל החשופים ללחות או למים יכולים לגרום להתחשמלות.

המקומות בבית ובבניין שאתם צריכים לשים דגש וכדאי להתקין בהם שקע מוגן מים הם: חדר רחצה, באיזור ליד מכונת הכביסה, מטבח, קירות חיצוניים (מרפסת, או גינה) וכל שקע הנמצא בקרבת מים.


איזור מכונת הכביסה - שקע חשמל באיזור מכונת הכביסה, חייב להיות מוגן מים. היות ומקור החשמל של מכונת הכביסה קרוב לצנרת המים, שקע מוגן מים ימנע מקרי התחשמלות בעת פיצוץ בהצנרת.

חדר רחצה - לפי חוק החשמל הישראלי, חובה להתקין שקע מוגן מים בחדר רחצה. אם בחדר הרחצה שלכם השקעים אינם מוגנים ממים, אני ממליץ לכם לפנות לחשמלאי מוסמך, שיתקין עבורכם, שקע מוגן מים.


מטבח - לפי התקן, אין חובה להתקין שקע מוגן מים באזור המטבח והשיש. אך כדאי שתשימו לב, על מנת לשמור על בטיחות מרבית בבית, מומלץ להתקין שקע מוגן מים באיזור המטבח והשיש. מקומות אלה נמצאים בדרך כלל בקרבת כיור וברז המים.

גינה או מרפסת - הגינה והמרפסת חשופים לגשמים ונזקי טבע בעיקר בימי החורף. על מנת שהשימוש בחשמל בגינה ובמרפסת יהיה בטיחותיים, חובה שהשקעים המותקנים בקירות החיצוניים בבית, יהיו מוגנים ממים.


שימו לב, לפי החוק, שקע חשמל הנמצא במרחק של עד 60 ס"מ ממקור מים מסוים (ברז, כיור, אמבטיה וכו'), חייב להיות מוגן ממים.


עלות התקנה של שקעים מוגנים ממים

התקנת שקעים מוגנים מים בבית, בבניין או בבית העסק, חייבת להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך - לפי חוק החשמל. עלות של התקנת שקע מתחילה מ-300 שקל - תלוי בהתקנה. ההתקנה כמובן כוללת את עלות ההשקע.


מה כדאי להכין לפני הגעת החשמלאי להתקנת שקעים מוגנים ממים?

אם יש בביתכם שקעים חשמליים הנמצאים בקרב מים, מומלץ לצלם ולשלוח לחשמלאי לפני הגעתו להתקנה. כך החשמלאי יגיע מוכן להתקנה וזה יחסוך זמן.


כדי שהשימוש בחשמל בבית יהיה בטוח, אני ממליץ לכם שכל שקע או מפסק חשמל הנמצאים בקרבת מים, יהיו מוגנים ממים. מים מוליכים חשמל וזאת סכנה של ממש. זיכרו כי רק חשמלאי מוסמך ראשי להתקין שקעים חשמליים בבית, בבניין או בבית העסק.


צריכים ייעוץ להתקנת שקע חשמל מוגן מים בבית או בבניין ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!


Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page