top of page

הדרך הטובה ביותר לתחזק רכב חשמלי


הרכב החשמלי עורר בשנים האחרונות מהפכה בעולם. ישנם יותר ויותר קונים שעברו לצד הטכנולוגי ונטשו את עולם התדלוק רובכם בוודאי יודעים על היתרונות הרבים שיש ברכישת רכב חשמלי, החל מעליות נמוכות של אנרגיה עד תרומתו לשמירה על איכות הסביבה. אחד מהיתרונות הבולטים ביותר שניתן למצוא ברכב חשמלי הוא הצורך המועט בתחזוקת הרכב. הכוללים בדרך כלל טיפול מקיף של הרכב, טיפול במצתים, תחזוק מסנן השמן, החלפת רצועות, נוזלים ועוד. ברכב חשמלי לא תצטרכו לעבור את כל הפעולות הללו מכיוון שרכב חשמלי זקוק למעט מאוד תחזוקה אם בכלל. אך לאלו שלא מוותרים על התחזוק ורוצים לשמור על תקינות הרכב ולהפיק ממנו פעולות אופטימליות, יש מספר פעולות שכדאי לעשות ומיד נפרט לכן אותן.


תחזוקה לרכב חשמלי הכרחית?

רכב חשמלי זקוק לתחזוקה מנמלית ביותר לעומת רכב בעל מנוע בעירה פנימית. תחזוקה של רכב חשמלי תכלול בדרך כלל בדיקה לפי תקופה של מערכות שונות. זה תלוי בשני גורמים, סוג הרכב והיצרן.


סוגים שונים של פעולות תחזוקה

המלצה מאוד חשובה מיצרניות הרכב השונות, היא להיכנס אחת לשנה או שנתיים למוסך ולעשות בדיקות למערכות חיוניות של הרכב. לפניכם מספר פעולות מפורטות שכדאי מאוד לבדוק ולעשות, פעולות אלו לא מסודרות בסדר מסוים, יש להתייחס לכל אחת מהן בנפרד, כל אחת והחשיבות שלה:

  • החלפת צמיגים תעשה בצורה תדירה יותר לעומת רכב בנזין, בעקבות משקל הרכב. אך יש לציין שאם השנים יוצרים פיתוחים בנושא זה כדי לספק צמיגים שיהיו עמידים יותר.

  • בדיקת מערכת הבלמים, לבדוק את התקינות של הבלמים. יש לציין שברכב חשמלי רפידות הבלמים נשחקת פחות מזה של רכב בנזין.

  • רצוי להחליף את נוזל הבלמים אחת לשנתיים.

  • בדיקת מערכת המיזוג של הרכב מדי מספר שנים, תלוי בסוג הרכב וביצרן.

  • יש לבדוק את מפלס נוזל הקירור של הסוללה ומערכת המנועים.

  • רצוי לרענן את הנוזל הקדמי של מהירות המנוע (דיפרנציאל) קדמי ואחורי.

  • רצוי להחליף את פילטר האוויר בתא הנוסעים.

  • רצוי לכוון את כיוון המתלה הנקרא גם פרונט.

  • רצוי לבדוק את תקינות שקע הטעינה בתדירות גבוה יחסית.

עלות תחזוקה של רכב חשמלי

חשוב לציין שתחזוקה של רכב חשמלי זולה הרבה יותר לעומת תחזוקה של רכב הפועל על בנזין. רכב חשמלי בעל מערכת יותר פשוטה מאשר רכב בעל מנוע בעירה פנימית. בנוסף תדירות התחזוקה והטיפול בין הרכבים שונה, לרכב חשמלי הטיפול יהיה בתדירות נמוכה יותר, ניתן ללכת אחת לשנה או לשנתיים וברכבים מסוימים אפילו אחת לשש שנים.

עם זאת לכל יצרן או רכב יש צורות תחזוקה שונות, לכן המחיר משתנה בהתאם. אם תפעלו לפי ההנחיות של היצרן ותקפידו על שימוש נכון ברכב, תוכלו כך להרחיב את תקופת הביקורים שלכם במוסך, מה שיעלה לכם פחות וישרת אתכם יותר לטווח הארוך.

לסיום אם אתם מתלבטים עדין ברכישת רכב והייתם זקוקים לדחיפה קטנה, אנחנו מקווים שהצלחנו לתת לכם כמה נקודות למחשבה, בין אם מדובר על שמירה על איכות הסביבה ובחיסכון משמעותי בביקור במוסך.


להתקנה עמדת טעינה ביתית באזור המרכז או לכל מענה נוסף, צרו איתנו קשר נשמח לעזור!



Σχόλια


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page