top of page

האם יש אפשרות להתקין לרכב חשמלי עמדת טעינה ביתית?


חשבתם לקנות רכב חשמלי? או לחלופין רכשתם רכב חשמלי ואתם מעוניינים להתקין עמדת טעינה ביתית? כדאי שתדעו שיש למכונית חשמלית יתרונות רבים אחד מהם הוא היכולת להטעין את הרכב בבית ולא לנסוע עד לתחנת הדלק כדי לתדלק. אך עם זאת חשוב שתדעו שלא לכל המכוניות יש את האפשרות להטעין את הרכב בטעינה ביתית ולא כל מכונית חשמלית מתאימה לכל עמדת טעינה. לכן אספנו לכם את הפרטים החשובים שחשוב לבדוק לפני התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.


ראשית עליכם לבדוק אם התשתית שקיימת אצלכם בבית מסוגלת לתמוך בסוג הטעינה של הרכב הרצוי. ישנם עמדות טעינה ביתיות שמצריכות עמדה של 10 אמפר, או לחלופין עמדות שהצריכה שלהן עומדת על 16 אמפר. ויש כאלה של עד 32 אמפר. ככל שיש יותר חיבור של אמפר כך יש אפשרות להעביר יותר זרם וכך נוכל להטעין את הרכב החשמלי מהר יותר.


מה זה אמפר?

ניתן לכם דוגמא, תדמינו שאמפר הוא כמו נהר, ככל שמדובר במספר גדול יותר, כך הנהר רחב יותר ומסוגל להזרים יותר מים או במקרה שלנו זרם חשמלי. לא כל עמדת טעינה מתאימה לכל רכב חשמלי. לא כל מכונית מצוידת באפשרות הטענה בקצב מהיר שימלא את מרבית הסוללה.


אם אתם רוצים להתקין עמדת טעינה אצלכם אתם צריכים לבדוק מהי כמות האמפר שיש לכם בבית או בעבודה ומהו ההספק שלו. שימו לב שבבית יש הרבה מוצרי חשמל כמו לדוגמא, מזגן, מקרר, תנור שצורכים הרבה חשמל, מה שמשאיר לעמדת הטעינה הספק קטן. במקרה כזה ניתן להגדיל את כמות חשמל שמגיע אלינו לבית/ לעבודה ואז יש אפשרות להקצות עבור הרכב יותר אמפר.


צריכת החשמל משפיעה על משך הטעינה. ישנם שלושה סוגים של עמדות טעינה. בעמדת טעינה איטית למשל, הטעינה יכולה להמשך כ- 12 שעות ואף יותר. אם מדובר בעמדה טעינה מהירה תוך 3 שעות המכונית תהיה עם סוללה מלאה. בעמדת טעינה מואצת, שהיא העמדה הבכירה ביותר, אפשר להטעין את המכונית תוך 20 דקות ולקבל 80% סוללה. אך בישראל מה ששולט על קצב הטעינה זה מערכת ניהול האנרגיה של הרכב, היא באה להגן על המצבר היקר של הרכב. כדאי מאוד להשתמש בתשתית תלת פאזית, כך שאם תרצו בעתיד תהיה לכם אפשרות להתקין עמדות טעינה מהירות וחזקות.


לסכום אנו מציעים שלפני התקנת עמדת טעינה רצוי מאוד שתבדקו את חוסן מערכת החשמל בביתם שלכם על ידי גורם מוסמך. אם אתם גרים בבית משותף או בבניין עליכם לוודא מה מצב של מקום החנייה וכמובן לקבל אישור משאר הדיירים להתקנת עמדה, ולהסדיר מול ועד את נושא החשמל.


רוצים להתקין עמדה טעינה ביתית אבל לא יודעים ממי לקנות מטען ומי יתקין לכם את התשתית? בשביל זה אנחנו פה. אנחנו נותנים שירות מא' עד ת', החל מהספקת המטען, עד הגדלת התשתית לאמפר של הבית/עבודה. כולל חיבור, התקנה ופריסת החוטים החשמליים.


להתקנת עמדת טעינה או לכל שאלה נוספת צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page