top of page

גניבת חשמל בבית - מה ניתן לעשות?


שמתם לב לאחרונה שחשבון החשמל שלכם עלה באופן משמעותי? יכולות להיות לזה מספר סיבות. אתם צריכים לבדוק אולי מישהו התחבר אל מונה החשמל שלכם בחיבור פיראטי וגונב לכם חשמל.


מי שיכול לגנוב ממכם חשמל יהיה בדרך כלל שכן בקומה שלכם שהארון חשמל שלו ושלכם קרובים זה לזה. כדי לדעת אם גונבים ממכם חשמל תצטרכו לבצע מספר בדיקות. חשוב לציין כי חלק מהבדיקות צריך לבצע מספר פעמים, עלול להיות מצב כאשר תבצעו את הבדיקה, הצרכן שגונב ממכם חשמל לא יהיה מחובר.

התקנת נקודת טלוויזיה

איך תבדקו אם נגנב ממכם חשמל?

דבר ראשון אתרו את מונה החשמל שלכם. מונה החשמל נמצא בארון החשמל מחוץ לדירה, בדרך כלל בחדר המדרגות. לאחר שווידיתם שאכן זה המונה שלכם, נתקו את כל מוצרי החשמל בבית וכבו את כל גופי התאורה.


אחרי שניתקתם את כל המכשירים, פתחו את הארון חשמל ותסתכלו על מונה החשמל שנמצא בארון החשמל שלכם. אם מונה החשמל שלכם אנלוגי הוא אמור להיעצר. במידה והוא ממשיך להסתובב מישהו נוסף מחובר אל מערכת החשמל שלכם ולוקח ממכם חשמל. הזמינו חשמלאי מוסמך שייתן חוות דעת מקצועית על חיבורי החשמל שנמצאים בארון החשמל שלכם וינתק את החיבור הפיראטי.


אם יש בביתכם מונה דיגיטלי, תסתכלו על נורת החיווי האדומה המהבהבת. אם ניתקתם את כל המוצרים שצורכים חשמל בבית ונקודת החווי ממשיכה להבהב, המשמעות היא שצרכן חיצוני משתמש לכם בחשמל.


אם ניתקתם את מכשירי החשמל בביתכם והבית כרגע ללא צריכת חשמל, המונה הדיגיטלי צריך להפסיק להבהב והמונה האנלוגי צריך להפסיק להסתובב.


אם ניתקתם את כל המכשירים שצורכים חשמל בבית והמונים הפסיקו להבהב ולהסתובב, יכול להיות שהצרכן הנוסף שגונב ממכם חשמל, לא נמצא בבית ולא משתמש בחשמל. אני ממליץ לבצע את הבדיקה מספר פעמים, בעיקר בשעות ובימים שונים.


שיטה נוספת היא להוריד את הפקק הראשי של החשמל של הבית ולנסות לראות אם המונה מסתובב או אם נורת החווי מהבהבת. אם המונה ממשיך להסתובב ונורת החווי ממשיכה להבהב יש לכם גניבת חשמל בבית. ככל הנראה אני מניח שתראו מספר חוטי חשמל חשודים שהולכים לא לכיוון הבית שלכם. במקרים כאלה הזמינו חשמלאי מוסמך שיאתר עבורכם במהירות ובמקצועיות את הכבל הפיראטי וינתק אותו.


אם גונבים ממכם חשמל מה תוכלו לעשות?

גניבת חשמל היא עבירה פלילית בישראל ומי שמבצע גניבת חשמל יכול לעמוד לדין פלילי. אם מצאתם חיבור או כל דבר שמוכיח שגנבו ממכם חשמל, צלמו את החיבור החשוד והזמינו חשמלאי מוסמך.


למרות שגניבות חשמל הם דבר שלצערי קורה לא מעט, חלק מהמקרים מגיעים למשטרה וחלק מהמקרים נגמרים בפיצוי האדם שממנו נגנב החשמל ובניתוק החיבור הפיראטי.


צריכים עזרה עם איתור גניבת חשמל באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!

Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page