top of page

איך מגלים זליגת חשמל? ומה הן הדרכים לטיפול בזליגת חשמל?

זליגת חשמל היא תופעה המתרחשת במוצרים חשמליים, כאשר חלק מההספק החשמלי שאמור להגיע אל המכשיר אינו משמש למטרה המיועדת לו ובמקום זאת מבוזבז כחום או בורח מיעדו.

לזליגה חשמלית יכולה להיות השפעה משמעותית על היעילות והביצועים של מכשירי החשמל בבית ועלות הפעלתם. בכתבה הבאה נסביר על זליגת חשמל, מדוע היא קורת, מהן הדרכים לזהות אותה ומהן הדרכי הטיפול בזליגת חשמל.

זליגת חשמל

מה הם הסימנים לזליגת חשמל?

ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד על זליגת חשמל במעגל החשמלי או במכשיר חשמלי מסויים.


הלם חשמלי בעת מגע עם מוצר חשמלי: אחת התופעות המטרידות והמסוכנות היא התחשמלות קלה בעת הפעלת מוצר חשמלי. תופעה זאת קורת מכיוון שהחשמל זולג החוצה ממסלולו וגורם להתחשמלות.


קפיצת החשמל בבית כאשר מכשיר חשמלי נדלק: אם הדלקתם מכשיר חשמלי מסויים והפקק בלוח החשמל קפץ, זאת יכולה להיות סיבה לזליגת חשמל. הפקק הנמצא בלוח החשמל ואחראי על ויסות תקין של זרימת חשמל בביתכם, מזהה צריכת חשמל גבוהה ומקפיץ את לוח החשמל. למעשה החשמל זולג החוצה, מה שמגדיל את כמות צריכת החשמל.


חוסר הארקה בבית: הארקה בבית היא קודם כל דבר בטיחותי לכן חשוב שבכל בית תיהיה הארקה. הארקה היא כבל חשמלי שמעביר חשמל מהשקע ישירות לאדמה ומונע התחשמלויות ודליפות חשמל במקרים מסוימים (לחצו כאן למידע נוסף בנושא הארקה).


חום מוגבר של מוצר חשמלי: זליגת חשמל עלולה לגרום לחום מוגבר במעגל החשמלי או במכשיר החשמלי, את החום ניתן לחוש במגע או לצפות בו באמצעות מצלמת הדמיה תרמית.


ביצועים מופחתים: זליגת חשמל עלולה לגרום למעגל החשמלי או למכשיר החשמלי לבצע ביצועים גרועים, כגון תפקוד לא תקין.


חיי סוללה מופחתים: זליגת חשמל עלולה לגרום למכשיר החשמלי לצרוך יותר חשמל ממה שהוא צריך, מה שעלול לגרום להעלאה בחשבון החשמל.


רעשים מוזרים: זליגת חשמל עלולה לגרום למעגל החשמלי או למכשיר החשמלי, להשמיע רעשים מוזרים וחריגים.


חשבונות חשמל גבוהים: זליגת חשמל עלולה לגרום למכשיר לצרוך יותר אנרגיה ממה שהוא צריך, מה שעלול לגרום לחשבונות חשמל גבוהים וחריגים.


חשוב לציין כי לא כל הסימנים נחוצים על מנת לאתר זליגת חשמל ולעיתים זליגת חשמל יכולה להתרחש ללא סימנים נראים לעין, לכן מומלץ להזמין חשמלאי מוסמך, שיבדוק האם קיימת זליגת חשמל בנקודה מסוימת בבית.


איך מתקנים זליגת חשמל?

טיפול ותיקון זליגת חשמל מתבצע רק על ידי חשמלאי מוסמך בעל רישיון בתוקף. אם אתם חוששים שיש בביתכם זליגת חשמל או שנתקלתם באחד מהסימנים לזליגת חשמל שציינתי למעלה, התקשרו לחשמלאי מוסמך, שיאתר את מקור התקלה ויתקן אותה במקצועיות והכי חשוב בבטיחות.


פתרונות נפוצים לתיקון זליגת חשמל בבית

החלפת רכיבים פגומים: אם זליגת חשמל נוצרת בגלל רכיב תקול, ניתן להחליפו בחדש כדי לפתור את הבעיה.


שיפור המעגל החשמלי בבית: אם הבעיה נגרמת מתכנון מעגל חשמלי לקוי, ניתן לתקן את המעגל כדי להפחית את זליגת החשמל.


מה המחיר של בדיקת נזילת חשמל?

עלות תיקון זליגת חשמל בבית, תלוי בתקלה שבגללה נגרמת זליגת חשמל. אם חשמלאי מוסמך ימצא שמקור הבעיה הוא מכשיר חשמלי ספציפי, תצרכו להחליפו במכשיר חשמלי חדשו. אם מקור זליגת חשמל נמצא בנקודות החשמל בבית, חשמלאי מוסמך יצטרך להחליף את נקודת החשמל ולהתקין הארקה.


טיפול בזליגת חשמל כרוך באיתור התקלה ותיקונה על ידי חשמלאי מוסמך. זכרו זליגת חשמל יכולה לקרות מכל מני סיבות, כדי לאתר את התקלה הזמינו איש מקצוע לביתכם. לאחר תיקון התקלה מומלץ שתישארו במעקב שוטף כדאי להבטיח שהבעיה לא תחזור.


צריכים ייעוץ לבדיקה ותיקון זליגת חשמל בבית או בעסק ע"י חשמלאי מוסמך באזור הרצליה, גוש דן או רמת השרון? צרו איתי קשר - אשמח לעזור!


Comentarios


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page