top of page

איך להתקין עמדת טעינה בבית משותף?

התחדשתם ברכב חשמלי, החלטתם לצעוד אל עבר העתיד וכבר לא להשתמש בבנזין לא להיות תלויים ומושפעים ממחירי הדלק שעולים ויורדים לעיתים קרובות מידי. החלטתם שחכם יותר להשקיע ברכב שלא מזהם את האוויר ולא עושה רעש. ברכות! עכשיו שכל השיקולים האלו מאחוריכם לנו רק נשאר לשאול אתכם האם חשבתם מאיפה תביאו את החשמל לטעון את הרכב החשמלי?

לאלו שגרים בבית פרטי, יש אפשרות להציב עמדת טעינה פרטית בחנייה, להטעין את הרכב ולנסוע לדרכם לשלום. אבל לשאר עם ישראל שגרים בבניין משותף, התקנת עמדת טעינה בחניון הופכת לנושא הרבה יותר רגיש ומצריך טיפול מחושב.


שטח החנייה וצריכת החשמל

דבר ראשון צריך להדגיש שיש שני גורמים שצריך להתייחס אליהם, נושא שטח החנייה בא הרכב שלכם חונה ונושא החשמל בו המכונית שלכם תצרוך. אם החנייה שלכם היא פרטית ורשומה בטאבו, עשיתם כבר חצי דרך. לפי חוק המקרקעין, אם החנייה שלכם אז היא לא רכוש משותף של הדיירים, ולכן יש לכם אפשרות להתקין שם עמדת טעינה. במקרה בו החנייה משותפת ולא רשומה על שמכם בטאבו, נצרך מכם לקבל את אישור הדיירים בכדי להתקין עמדת טעינה. לרוב לא ניצבת בעיה עם הדיירים כיוון שביום מן הימים יוכלו גם להשתמש בעמדת הטעינה.


בקשר לצריכת החשמל, הכוונה לכמה חשמל המכונית צורכת מעמדת הטעינה, בבניין משותף יש שתי אפשרויות. הראשונה היא שבעל המכונית ישתמש בחשמל הפרטי שלו. כל מה שיש לעשות הוא למתוח קבל טעינה משקע החשמל שנמצא בדירה של בעל המכונית לעמדת הטעינה החשמלית שסמוכה למכונית. אך לפעמים זה לא אפשרי, לדוגמא אדם שגר בבניין בקומה עשירית לא אפשרי שימתח כבל טעינה מדירתו אל עמדת הטעינה. לכן מה שניתן לעשות זה לדבר עם וועד הבית או מול חברת הניהול של הבניין כדי לקבוע כמה חשמל צריך לעמדת הטעינה לרכב. יש אופציה באמצעות ניטור ודיווח מדויק להפריד בין החשבון חשמל של שאר הדיירים לדייר הצורך. ניתן להתקין שקע טעינה שנמדד באמצעות מונה חשמל נפרד.


לסיכום 5 נקודות חשובות:

  1. בשביל להתקין עמדת טעינה לרכב עליכם לבדוק אם החנייה בבעלותכם, או ממוקמת על קרקע משותפת. אם היא משותפת תצטרכו אישורים מתאימים ואת הסכמת הדיירים.

  2. שתפו את השכנים שלכם. ארגנו אספת דיירים והציגו את הנושא בפניהם, קחו אחריות מלאה על התקנת העמדה והעלויות הכרוכות בה.

  3. דברו עם ועד הבית. הציגו את הרעיון שלכם וקבלו את אישורם. אם הם זקוקים לשכנוע, הראו להם את תוכנית ההתקנה, את היתרונות שהבניין יצבור ערך הנכס יכול לעלות בשל כך. הראו את להם ששאר הדיירים מסכימים.

  4. הגדירו מאיפה מקור החשמל יגיע אל עמדת הטעינה.

  5. לא לשכוח לבטח את עמדת הטעינה.

להתקנה עמדת טעינה ביתית באזור המרכז או לכל מענה נוסף, צרו איתנו קשר נשמח לעזור!


Comments


צרו קשר

יש לכם שאלה? כתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page